transitie

Presentatie naar een nieuwe organisatie

Waarom naar een nieuwe organisatie?

Je bent onderdeel van een organisatie en je loopt tegen zaken aan die succes in de weg staan. Voorbeelden hiervan:

  • Weinig onderling vertrouwen en veel competitie
  • Hoog ziekteverzuim
  • Onvoldoende betrokkenheid bij de bedrijfsdoelstellingen
  • Te veel hokjes denken en weinig collectieve bewustzijn
    • waardeketen is niet in beeld
    • wijzen naar elkaar
    • teveel focus op het eigen werk
  • Veel en lang overleggen en moeite met besluitvorming
  • Overvolle agenda’s en toch weinig tijd voor elkaar
  • Weerstand bij veranderen/vernieuwen
  • Veel discussie
  • Praten over elkaar en niet met elkaar;

De maatschappelijke opinie, de technologie en productiemethoden veranderen in een hoog tempo. Als je als organisatie je hier niet op inricht dan ga je het moeilijk krijgen. Voorbeelden van organisaties die het moeilijk hebben gehad en vaak niet eens meer bestaan: Nokia, V&D, Imtech, Atari, Ogem, RSV, Paradigit, DA-drogisterij, NDSM-werf, DAF, Fokker, Diverse thuiszorg-organisaties, etc. Niet de minste bedrijven, bedrijven die ooit aanzien hadden!

Slagvaardigheid is de sleutel tot succes. Ik kan hierbij mijn hulp aanbieden.

Deze tijd vraagt om nieuwe en slagvaardige organisaties en dat betekent een radicale verandering van huidige organisaties; een transitie noem ik dat. Dat vraagt veel van een organisatie, kost tijd, maar levert uiteindelijk veel op. Meer succes (of resultaat), continuïteit, gemotiveerde medewerkers en een prettig werkklimaat.

Om inzicht te geven in zo’n transitie geef ik workshops waarbij ik laat ervaren wat de sleutels tot meer succes zijn:

  • Minder management, meer coaching
  • Focus eerst op effectief en later op efficiënt
    • kwaliteit, in een keer goed en betrouwbaar
  • Minder hiërarchie
  • Collectief bewustzijn
  • Elkaar helpen i.p.v. ” elkaar er op aanspreken” 
  • Zaken benaderen vanuit het klantperspectief
  • Denken in termen van service en dan in producten;

Er valt niet zoveel te leren in de workshops, maar het zet je aan tot denken.

Wil je meer informatie? Neem gerust contact met me op. Elke workshop wordt aangepast aan de specifieke bedrijfssituatie.

Card 7-5-2014 kleurgeertje

De workshops worden gehouden in een informele, authentieke en zeer inspirerende omgeving (omgeving van Zoeterwoude dorp).

Wil je meer inzoomen op Zelfsturen dan klik op ontmanagen.

Klik op de presentatie om een tipje van de sluier op te lichten.

Een impressie van de workshopsHeidag (26)

Heidag (31)Heidag (40)

This entry was posted in . Bookmark the permalink.